יום שלישי, 18 בדצמבר 2012

זכות הציבור לדעת

בזמן שחברי העירייה באלעד מכינים את הצמיגים והמודעות להפגנה הסוערת מחר מול בניין העירייה, (שתידחה ביממה כך מסתמן) פרסם אתר כיכר השבת כתבה בנושא עליה חתום ישראל כהן כתב כיכר השבת, אולם לא פירסם את תגובת העירייה כמקובל.



בכותרת האתר - "אלעד: ההסתדרות צפויה להכריז על סכסוך עבודה וכותרת המשנה נכתב כי "הקריסה בעיריית אלעד: 'ההסתדרות החדשה' הודיעה היום ליו"ר ועד העובדים בעירייה כי הם רואים בחומרה את הפעולות החד צדדיות המתוכננות ע"י הנהלת העירייה. מחר, תתכנס מזכירות ההסתדרות לאשר סכסוך עבודה. בנתיים, העובדים מתכוננים להפגנה סוערת מול העירייה ומכינים צמיגים לשם כך"

בכתבה הביא כיכר השבת את גרסתו  של יו"ר ועד העובדים, תומר כהן התוקף את התנהלותו של ראש העיר וזאת מבלי לבקש שטרח כך מסתמן לבקש את תגובת העירייה.

מערכת הבלוג של פעילי שס הריחה שיש כאן משהו שלא מריח טוב, שיגרה ללשכת ראש העיר מספר שאלות בבקשה לברר האם אכן פנו מכיכר השבת ללשכת העייריה כדי לבקש תגובה ומהי תגובתם לכתבה. התגובה לא אחרה להגיע תוך מספר שעות ולהלן תגובת העירייה כפי שנשלחה ככתבה וכלשונה לבלוג ובכיכר לא טרחו לבקש אותה לטענת העירייה. אז אם בכיכר השבת לא טרחו לבקש תגובה. אנו במערכת הבלוג מסכימים לעורכי כיכר השבת להעתיק את תגובת העירייה שפורסמה כאן כדי שההתנהלות מול הגולשים תהיה ברמה מקובלת והוגנת.


תגובת עירייה אלעד
א. מעולם לא הודיעו לנו על כתיבת הכתבה ולא ביקשו את תגובת העירייה.
ב. יו"ר ועד העובדים משתמש בטיעונים שקריים כדי להעצים את הבעיה אין העירייה מתכוננת לעשות פיטורין נרחבים מדובר ב2-3 עובדים שהתייתרו ולכן על פי חוק אין אפשרות להשאירם במערכת.
ג. אין פגיעה ולו מינימאלית ביותר בשכר היסוד של העובדים.
ד. לאור אילוצי תקציב דרש משרד הפנים לקצץ בנלוות שכר לעובדים (שעות נוספות, קריאות פתע, ושעות כוננות) בלמעלה מ-2 מלש"ח שנתי לאחר מאבק של ראש העיר עם משרד הפנים הוריד את הקיצוץ בנילוות ל-650 אלש"ח ברוטו שזה כ-425 אלש"ח בנטו, בממוצע הפגיעה תהיה בעובד בסך כ-170 ₪ .
ה. כל מה שנעשה אינו נוגד את חוקת העבודה.
ו. בנושא הפרטת המקוואות - באלעד לא המציאו את הגלגל הדבר כבר נעשה ופועל בהצלחה בביתר עלית וכיום בודקים בירושלים ג"כ ללכת בדרך זו, תנאי בסיסי במכרז שכל העובדים ללא יוצא מן הכלל ימשיכו לעבוד בתפקידם כך שאין פיטורין ולו לעובד אחד, דבר שייעל את השירות לאזרחים ויביא לחסכון לעירייה. התנגדות יו"ר הוועד לדבר זה מונעת מאינטרסים אישיים ולא מטובת העובדים או התושבים.
ז. אין קריסה באלעד והעיריה ממשיכה לתפקד בכל המחלקות, הקריסה נמצאת בפיו של יו"ר הוועד,כדי לנצל את תאריך הבחירות וללחוץ על ראש העיר שאף עובד לא ישתתף במאמץ ההתייעלות דרך אגב בכירי העירייה קיצצו בשכרם ב-10% שזה עשרת מונים מקיצוץ מזערי לעובדים.
ח. גורמים אינטרסנטיים שרצים לבחירות לראשות העיר מלבים עובדים ואנשי וועד כדי ליצור תסיסה,להזכירכם כי באלעד יש לא פחות מעשרה שטוענים לכתר ראשות העיר, וחבל שהתחילו את מערכת הבחירות כבר למעלה משנה לפני תחילת הבחירות.
ט. לא קיבלו שום מקורב וכל משרה שהעירייה מוציאה כיום מכרז בגינה היא משרה שמחויבת המציאות ורובם מכניסים כספים הרבה יותר מהעלות שלהם.

בברכה
עיריית אלעד
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה