יום שבת, 15 בדצמבר 2012

חשיפה: התנזים של דרעי חזר לפעולה


הבלוג חושף לראשונה מהי שיטת הפעולה של התנזים כדי להכתיר את דרעי כיו"ר שס וזאת בניגוד גמור לדעתו של מרן ונגד הסיכום המפורש איתו על הנהגה מאוחדת. חלק מהשקרים והזיוף נחשפים.

מאת: אפרים כהן


אחדות, ההיפך ממנה הוא התנזים של דרעי. על התנזים הוטל ווטו נחרץ בהסכם האחדות ערב חזרתו של דרעי לתנועת שס, השר אריאל אטיאס אדריכל ההסכם והרב משה יוסף פטרונו, הבינו כבר אז שהאחדות הזו לא תחזיק מעמד אם חסידי דרעי המכונים בהערצה "התנזים" (מילה שאולה מהתנזים שהוקם ב-1995 על ידי יאסר ערפאת) יחזרו לשורות המפלגה. דרעי בזמנו התקשה לבלוע את הגלולה המרה אבל כדי להבטיח את חזרתו לתנועת שס הסכים לכך בצער רב.

בספטמבר 2000 נכנס דרעי לרצות את עונשו בכלא מעשיהו. התנזים הקימו בחוץ את ישיבת "שאגת אריה" שהקהילה עשרות אלפים במשך חצי שנה.


                                         החמאס של עראפת (תמונת אילוסטרציה).


רק להזכיר לכולנו מי הם אנשי התנזים, להלן חלק מראיון שערך שלום ירושלמי בעיתון מעריב.

דרעי ימרה את פי הרב עובדיה אם הוא יורה לו לשבת בבית? שאל ירושלמי את אנשי התנזים.

"תשובה: כן. ההנהגה היא הייעוד שלו בחיים. אני מקווה שהרב יקבל בהיגיון את הנתונים שאנחנו מציגים כאן. שיבין שאנחנו לא נגדו. אני יודע שיגידו לו ´דרעי בא, הוא נגדנו, לא נעבור בגללו את אחוז החסימה´. הוא לא צריך לשמוע.

בחוצפה תנזימית הם השיבו "כן" בלי להניד עפעף לשאלה האם דרעי ימרה את פי הרב עובדיה. דרעי גילה גם הוא את דעתו להמרות את פי הרב בהקמת מפלגה בראשותו וגם היום הוא עושה זאת בלי בושה.



דרעי שתכנן להקים מפלגה בניגוד לדעתו של מרן, ניהל בביתו של מרן מאבק עיקש להצבתו במקום הראשון (כך על פי עדות מהימנה של אדם מתוך ביתו של מרן), כדי לטשטש עקבות שיגר מכתב למרן ומועצת החכמים ובו ביקש שלא לדון בסמכויותיו, מעניין...בערוץ הראשון דרעי התגאה בראיון על היותו המנהל בפועל בשס זאת כידוע  בניגוד מוחלט לדעתו של מרן שתהיה הנהגה משותפת בפועל והסכם אותו אינו מכבד רגע קיבל עם חזרתו.

למערכת הבלוג נודע שדרעי כינס את אנשיו והעביר להם  מסר ברור לשמור בינתיים על שקט תעשייתי עם חזרתו לשס, עד לעיתוי המתאים. התנזים הפך להיות תא רדום שממתין לרמז מדרעי כדי לחזור לפעולה, ובהטעיה מכוונת לכאורה טסו בהפגנתיות לארה"ב כדי להסיר חשד. בתקופה האחרונה הרמז לא בושש להגיע ואיתו הפעולות בשטח כדי להחזירו להנהגה הבלעדית.

המטרה הראשונה שביקשו התנזים היא, להציב עובדה כביכול דרעי הוא המנהל בפועל והאחראי על שס ואיום בוטה שבמידה ולא יקבל דרעי את כס ההנהגה עם התואר יו"ר, תפסיד  שס קולות רבים בבחירות. המסר הנסתר היה התגוננות מפני הפסד אפשרי לאחר הבחירות במידה ודרעי לא סיפק את הסחורה ומספר המנדטים שהבטיחו את חזרתו על פי סקרים שהציג דרעי בפני מועצת חכמי התורה (16 מנדטים) לא הושגו.


השלב הראשון בכיבוש ההנהגה הוא ליצור אהדה מזויפת.  בכנס פעילים שהתקיים בחיפה עלתה השאלה, מהו הסכום ששולם למוזמני כפר מנדא,לצעוק דרעי, בדרון ניחר, הסכום אינו ידוע בנתיים, אבל בכנס בירושלים נחשף הסכום המדויק. תלמידי ישיבת חזון עובדיה שקפצו וצעקו אריה, אריה, מול במת הכבוד קיבלו 100 שקל כשכר טרחה כך נודע על פי עדויות שהגיעו השבוע למערכת הבלוג ונמצאו כנכונים.


בימים האחרונים אנשי התנזים חזרו בגדול. בכתבה באתר וואלה מצטט הכתב שבתי בנדט את איש "התנזים" עוזי כהן . האחרון זכור מהעצרות הגדולות של התנועה באותם ימים שם הוא היה מקביל את פניו של דרעי, צועד לאחור בגבו לקהל, וכך מפנה לו את הדרך לבמה. "זו יוזמה פרטית של מספר פעילי שטח ששמחים שדרעי חזר להנהגת המפלגה, זה לא חלק מקמפיין המפלגה", אמר עוזי כהן, אחד מפעילי השטח הוותיקים של המדורג מספר 2 ברשימה, "הוצאנו את השלטים ואנחנו עומדים איתם בירושלים ובהמשך זה יתרחב לעוד מקומות ברחבי הארץ" הודה עוזי כהן לכתב החרוץ שהצליח למצוא מי עומד אחרי פרסום השלטים.


מלשכת דרעי הדגישו למרבה התמיהה כי לא מדובר בחלק מקמפיין התנועה וכי הם אינם יודעים מי עומד מאחורי המעשה, מה שברור הוא שהם בוודאי לא שכחו מי זה עוזי כהן והקשר בינם על פי מקורות לא פסק מאז.


הופה דרעי סטייל: בזמן שדרעי רוקד ומפזז באולפן ההקלטות יחד עם הזמר בני אלבז (כוכב ערוץ 24 שזכה בתוכנית "היכל הטומאה המשלב שירת נשים באיצטלא של קידוש השם") את הג'ינגל אוי  יוי יוי מלך...הלייקים בעמוד הפייסבוק הרשמי שהשיק דרעי לאחרונה ממשיכים לטפס במהירות האור. הכתב יקי אדמקר ששם לב שדרעי שייך לדור הקודם ועדכן שיש משהו תמוה בכך שיש רק מספר תגובות בודדות  על כל סטטוס שמפרסם דרעי, לעומת כמעט 17.000 חברים שכאילו הצטרפו להערצת הדרעימאניה.




 

10 תגובות:

  1. אנונימי23:36:00

    כואב שככה בקלות מכניסים אדם מושחת בגלל שהוא טוען שיכול להביא 16 מנדטים מילה שלי תראו אך שס יורדת ולא עולה ואם לי אין שום אינטרס ואוהב את מרן וכל הזמן הצבעתי לו ועכשיו אין סיכוי כנראה שעוד מאות ואלפים חושבים כמוני

    השבמחק
  2. אנונימי23:45:00

    כפעיל שס אני בהחלט מזדהה עם מה שכתוב אבל מקווה שזה לא יפגע במפלגה שמרן ציווה לכולנו להצביע שס

    השבמחק
  3. אנונימי23:47:00

    תגידו מה נפלתם על הראש מה אתם נכנסים בדרעי הוא חזר לשס נכון אז תקבלו אותו באהבה עד שהוא חזר עשה לכם טובה אם לא הייתם מקבלים 3 מנדטים יכפויי טובה

    השבמחק
  4. אנונימי0:16:00

    מי צריך את "הטובות" שלו שהוא שולח אנשים להכות את אחין שלי אלי ישי ???

    זה האיש שרוצה להיות מנהיג ש"ס ???

    מלבד זה שכל אנשי ש"ס שאני מכיר הם בעד שהוא יצא מהמפלגה

    השבמחק
  5. אנונימי0:25:00

    כולכם תקפצו לדרעי 17 מנדטים דרעי יביא לבד הבנתם

    השבמחק
  6. אנונימי1:11:00

    שכחתם לכתוב את השקרים שלהם עם על הרב מזוז עד שהוא פיסם מכתב שמוכיח את השקרים שלהם. חוצפנים

    השבמחק
  7. אנונימי7:30:00

    חברים יקרים, אם אכן כבודו של מר"ן חשוב לכם, אז בואו ונכבד איש את רעהו גם אם לא מסכימים אתו, לפחות עד שנעבור את מערכת הבחירות.

    השבמחק
  8. אנונימי8:06:00

    מפלגה שבראשה עומד עבריין מדופלם שתומך בהחזרת ירושלים, אריה דרעי, לא ראויה לקבל
    יותר מ-3 מנדטים.

    השבמחק
  9. אנונימי10:38:00

    כל הכבוד על האומץ להוציא את האמת הכואבת החוצה.

    השבמחק
  10. אנונימי10:51:00

    אריה , אריה, אריה, אריה, אריה אריה.. הוא זכאי הוא זכאי זכאי אריה ישאג מי לא ירא מי לא יראאאאאאאאאאאאאא

    השבמחק